Pomanjkanje železa

Kako ugotoviti, ali vam primanjkuje železa?

Zdravje

Se že dlje časa počutite neprestano utrujeni, v ogledalu opazujete bledico na obrazu in doživljate obdobja hladnih rok in nog? Povsem mogoče je, da vaše telo trpi za pomanjkanjem železa. Anemija je bolezen, ki ima za posledico zmanjšan prenos kisika v krvi po telesu.

In čeprav kdo meni, da je nadomestiti manjkajoče železo povsem enostavno, pa se je obenem treba zavedati še nečesa. O tem, ali bo telo znalo in zmoglo skladiščiti železo, ne odločamo sami. Takšen dodatek bo šel mimo vseh kontrolnih točk in zapustil telo.

Zakaj pride do pomanjkanja železa?

Razlogov, zakaj je v telesu premalo železa, je lahko več. Za anemijo so sicer bolj dovzetne noseče ženske in tiste, ki med menstruacijo izgubljajo veliko krvi. Ker ta pomemben mineral pridobivamo iz hrane, je jasno, da so na udaru tudi osebe, ki se prehranjujejo zelo enolično in ne uživajo hrane, bogate z železom.

Pri tem je potrebno izpostaviti, da železo v hrani najdemo v mesu in rastlinah, ni pa oboje povsem enako primerljivo. Poznamo hem in nehem železo. Hem železo najdemo v mesu, ki pa je nekoliko težje prebavljivo in ne vsebuje nekaterih vitaminov, ki jih zaužijemo skupaj z železom bogato rastlinsko hrano.

Kako ugotoviti pomanjkanje?

Da imamo premalo železa v krvi, lahko ugotovimo na različne načine, najbolj natančno pa seveda z ustreznim pregledom krvi pri svojem zdravniku. Ko v krvi primanjkuje železa, so lahko opozorilni znaki: omotica, slabost, bledica, utrujenost, mravljinčenje v udih, krhkost nohtov in redni glavoboli.

Seveda pa bo najbolje, če se v primeru omenjenih simptomov odpravite k zdravniku in izrazite svoje dvome glede tega. Če bo izvid krvi pokazal na anemijo, vam bo zdravnik predpisal ustrezno dieto ali zdravljenje. V primerih, ko telo ne skladišči dovolj železa, pa bo na vrsti morda tudi infuzija.

Kaj jesti za več železa?

Železo naše telo pridobiva iz hrane, ki jo zaužijemo preko dneva, zato je pomembno, da pri izbiri le-te nismo preveč izbirčni. Kaj hitro se namreč pripeti, da je ravno to razlog za anemijo. Železo v hrani najdemo v mesu in rastlinski hrani, pri čemer pa velja še enkrat spomniti, da se meso precej težje prebavlja.

Špinača za železo
Kuhana špinača je odičen vir železa, ki se enostavno absorbira.

Govedina bo sicer dober vir železa. V rastlinskem delu pa boste gledali bolj proti temno zeleni barvi. Se spomnite močnega Popaja in njegove špinače? Ta je odličen vir železa, a naj bo špinača kuhana, saj bo vaše telo v tem primeru železa pridobilo neprimerno več.

Uživajte tudi regrat, rdečo peso in stročnice. Od sadja pa vsekakor suho sadje, čeprav je potrebno biti v tem primeru pozoren na količino zaužitega sladkorja. Tudi okusne borovnice in brusnice bodo dodale svoj košček v mozaik izboljšane krvne slike.